てぃーだブログ › いんやく りお ブログ › 沖縄での主なイベント › 近況 › 「美ら島おきなわ文化祭2022」で楽曲が採用されました

2023年01月02日

「美ら島おきなわ文化祭2022」で楽曲が採用されました

あけましておめでとうございます!

 「美ら島おきなわ文化祭2022」(第37回国民文化祭・第22回全国障害者芸術・文化祭)の閉会式グランドフィナーレ(11月27日、那覇文化芸術劇場なはーと大劇場)に、ぼくのオリジナル楽曲「暁口説」を流していただきました。 平田大一さん、どうもありがとうございます!

 ぼくは屋内イベント参加を自粛しているので、ステージを観客席から見たかったな・・・と思いましたが、ぼくの代わりに、楽曲がステージで羽ばたいてくれたのは、とても嬉しかったです。動画は新年から解禁になりました。(グランドフィナーレは 1:02:45 から

 現代版組踊ステージは本当にすばらしいので、沖縄県外の方も、機会があればぜひご覧ください。県外公演もしています。

 去年はCDをリリースしたり、3年ぶりに屋外ステージに立てたり、外国に友達が増えたり、いろいろ変化がありました。今年も少しずつ、世界を広げていきたいです。これからもどうぞよろしくお願いします。

いんやく りお

「美ら島おきなわ文化祭2022」で楽曲が採用されました

Happy new year 2023!

 At the grand finale of the "Churashima Okinawa Cultural Festival 2022" (the 37th National Cultural Festival and the 22nd National Art and Cultural Festival for Persons with Disabilities), held on November the 27th, Naha Cultural Arts Theater NAHArt Grand Theater, my original song "Akatsuki Kuduchi: Song of the dawn" was played. Thank you so much, Mr. Daiichi Hirata!

 Since I'm refraining from indoor events, I was not in the hall in the event. I really wanted to enjoy the stage as the audience seats, but it is nice that instead of me, the song fluttered on the stage with the dancers. The video below was uploaded the new year.(Grand finale starts from 1:02:45)

 Gendaiban Kumiodori, the modern version of Kumiodori, is really wonderful, so I really recommend you to see it if you have a chance. They also perform outside Okinawa.

 Last year I released my second CD, performed on the outdoor stages for the first time in three years, made more friends overseas, and many other things changed, intentional or not. I want to expand my world little by little this year. I appreciate your friendship, and thank you for your continued support.

Rio Inyaku



同じカテゴリー(沖縄での主なイベント)の記事

Posted by いんやく りお Rio Inyaku at 15:42│Comments(0)沖縄での主なイベント近況
※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。