てぃーだブログ › いんやく りお ブログ › 近況 › 21歳になりました

2022年08月19日

21歳になりました

 21歳になりました。誕生日メッセージを下さった皆さん、どうもありがとうございました。20歳の1年間は外出できませんでしたが、心の中では世界を旅して、オンラインで色々な町の人と知り合えたのは、とても嬉しいことでした。海外との共同プロジェクトには、もう少しで発表できるものもあって、楽しみです。

 大学はオンラインで、多くのことを学びました。沖縄の芸能が社会で果たしてきた役割について、考えさせられました。ぼく自身が身動きのとれない状況にあって感じたのは、社会には様々な息苦しさがあるということです。そういう痛みに対して、芸能はその場しのぎの鎮痛剤でなくて、治癒をもたらす薬のようであってほしいです。

 ぼくにとって音楽を通しての異文化と出会うことは、希望と出会うことでもありました。誕生日には、世界が希望を歌い続けることを祈りました。皆さん一人ひとりに、たくさんの幸せがありますようにキラキラ 

 インドネシアの友達から手染めバティックのシャツが届きました。Pepen, Heti, ありがとう! ピッコロモンドの美味しいケーキ、最高です。ごちそうさまでしたショートケーキ

いんやく りお

21歳になりました

 I turned 21. I am happy to receive birthday messages. I couldn't go out for a year when I was 20, but in my heart, I was very happy to travel the world and meet people from various towns online. There are some joint projects with overseas, one of which will be announced soon, so I'm looking forward to it.

 I learned a lot in the online class at the university. It made me think about the role Okinawan performing arts have played in society. What I felt while I have been unable to go out was that there are various kinds of pain in our society. I want performing arts to be like a medicine that brings healing, not a makeshift pain reliever.

 For me, encountering different cultures through music was also an encounter with hope. On my birthday, I prayed that the world would continue to sing of hope. I wish each and every one of you a lot of happiness キラキラ 

 I received a hand-dyed batik T shirt from Indonesian friends. Pepen, Heti, Thank you always! I enjoyed Piccolomonde's delicious cake, too. Thank you ショートケーキ

Rio Inyaku




タグ :近況

同じカテゴリー(近況)の記事
ご報告
ご報告(2023-12-21 17:59)

首里城復興祭 11/3
首里城復興祭 11/3(2023-11-04 00:00)


Posted by いんやく りお Rio Inyaku at 18:18│Comments(0)近況
※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。