てぃーだブログ › いんやく りお ブログ › 近況 › 20歳になりました

2021年08月20日

20歳になりました

 二十歳になりました。お祝いのメッセージを下さった皆さん、どうもありがとうございました。十三祝の古酒を、成人祝の純銀製八角脚杯で、今日初めていただきました。

 今日は旧盆のウンケー(お迎え)なので、仏壇に提灯を灯して、古酒をお供えしました。ぼくは、亡くなったおばあちゃんに守られて育ちました。おばあちゃんも喜んでくれていると思います。今年は、千葉のおじいちゃんと、愛犬マロンの新盆でもあります。ここ数年で、身近な人が何人もあの世に還りました。別れを経験して思うことは、それでも命は続いていくということです。

 ぼくは病気をもって生まれ、たくさんの人に助けられて、育ちました。生きているだけで、奇跡のように幸せです。直接お礼を伝えられない方がたくさんいますが、感謝の気持ちが届くことを願っています。これからも、かけがえのない命を大切に、生きている瞬間すべてを楽しんでいきたいです。

 二十歳になると大人になったと言われますが、実感はありません。生まれたときの感性のまま、自分の本質は変わっていないように感じます。ぼくは、マジョリティとはかなり違う感覚をもっていますが、個性を大切に育ててもらったことは、とても恵まれています。ぼくの成長に関わって下さった、すべての皆さんに感謝しています。

 振り返ると、二十年の間に、たくさんのことがありました。子どもの頃、ぼくは生まれる前のことや、宇宙のことなど、取りつかれたように話していました。細かい内容はあまり覚えていませんが、言葉がすらすら出てくる感覚は、よく覚えています。当時の言葉をまとめた詩集は、たくさんの人に読まれ、優しい人にたくさん出会いました。不思議なものだなと思います。

 311の後は、沖縄に移住しました。初めて三線の琉球音階を聴いたとき、雷が落ちたような衝撃にあい、新しい人生が始まった、と感じました。沖縄で暮らすうちに、音楽の力を知るとともに、個人の人生と社会の在り方は直結していると、はっきり思うようになりました。世界のニュースを見ていると、さまざまなことを考えます。一人ひとりの命と生き方が、大切にされる世界であってほしいです。

 外出自粛で、人と会わなくなってから、人と人のつながりの大切さを、より深く感じるようになりました。心と心がつながることは、奇跡のようにすばらしいことです。ぼくは、結局、人間が好きなのだと思います。

 多様な身体、感性、言語、文化、信仰、思想が共生する世界を思い描くと、なんと美しいのだろうと、幸せな気持ちになります。そのような美しい世界を、ぼくは世界のみんなと歌っていきたいです。これからも、どうぞよろしくお願いいたします。皆さんに、たくさんの幸せがありますように!

いんやく りお

20歳になりました


   I've turned 20 years old. Thank you very much to everyone who sent me congratulatory messages. 

   Today was the first time I tasted a bit of old awamori, a gift for my thirteen-years-old celebration, with a sterling silver octagonal leg cup, a gift for coming of age.

   Today is the first day of the Bon Festival of the Lunar Calendar, so I lit a lantern at the Buddhist altar and offered some old awamori. I grew up under the protection of my late grandmother. I think my grandma is happy to see me from the other side. This year is also the first Obon for my late grandpa in Chiba and my dog Marron. In the past few years, I have experienced some people close to me passing to the other world. As I experience the parting of ways, I realize that Life continues beyond the boundaries of life and death.

   I was born with a disease, and I grew up with the support of many people. Just being alive is a miracle of happiness. There are so many people to whom I cannot express my gratitude in person, but I hope that my gratitude will reach them. I would like to continue to cherish my irreplaceable life and enjoy every moment of being alive.

   People say that when you turn 20, you have become an adult, but I don't really feel it. I feel that I am still the same person I was when I was born, and that my essence has not changed. I have a sense that is quite different from the majority, but I was blessed to have been raised in a way that valued my individuality. I am grateful to everyone who has been involved in my growth.

   Looking back, a lot has happened in the past twenty years. As a child, I was obsessed with talking about my pre-birth and the universe! I don't remember much of the details, but I do remember the feeling of the words coming out easily. My words were compiled into a book of poems and it was read by many people. Thanks to my book, I met many kind people. I think it's a kind of miracle, too.

   After the nuclear accident in 2011, I moved to Okinawa. When I heard the Ryukyu scale of the sanshin for the first time, it was like a thunderbolt struck me, and I felt that a new life had begun. As I lived in Okinawa, I came to understand the power of music and the direct connection between an individual's life and the state of society. When I watch the world news, I think about many things. I want the world to be a place where each individual's life and way of life is valued.

   Since I have stopped seeing people due to the pandemic, I have come to feel more deeply the importance of human connections. It is a miraculous thing to be able to connect heart to heart. In the end, I think I love human beings. When I envision a world where diverse bodies, sensitivities, languages, cultures, beliefs, and ideas coexist, I feel happy and think how beautiful it would be.

   I would like to sing about such a beautiful world with everyone in the world. Thank you for your continued support. May your days full of joy!

Rio Inyaku

20歳になりました


タグ :近況

同じカテゴリー(近況)の記事
ご報告
ご報告(2023-12-21 17:59)

首里城復興祭 11/3
首里城復興祭 11/3(2023-11-04 00:00)

22歳になりました
22歳になりました(2023-08-20 10:57)


Posted by いんやく りお Rio Inyaku at 22:05│Comments(0)近況
※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。